Méér Muziek in de Klas

Sparen met Buddy Vedder en Roel van Velzen

Hi allemaal, Leuk dat jullie allemaal kijken en meedoen. Hoor je dat…? We gaan het vandaag hebben over.. Juist! Sparen! Dus pak je etui erbij want die hebben we straks nog even nodig. Roel goed dat je er bent. Je was alweer lekker aan het shaken met je spaarpot. Thanks man. Maar de vraag is natuurlijk: hoeveel zit erin? Daar heb ik dus vandaag een liedje over. Zal ik hem voorspelen? Wat zit er in je spaarpot? Heb jij het al geteld? De briefjes en de munten Leg bij elkaar dat geld Welke zijn hetzelfde En horen bij elkaar? Da’s makkelijker tellen En dan ben je sneller klaar Nice Roel! Zullen we het samen doen? Zal ik het je leren? Graag. Roel zingt eerst en daarna wij. Wat zit er in je spaarpot? Heb jij het al geteld? Wat zit er in je spaarpot? Heb jij het al geteld? De briefjes en de munten Leg bij elkaar dat geld De briefjes en de munten Leg bij elkaar dat geld Welke zijn hetzelfde En horen bij elkaar? Welke zijn hetzelfde En horen bij elkaar? Da’s makkelijker tellen En dan ben je sneller klaar Da’s makkelijker tellen En ben je sneller klaar Lekker! Wij waren on a roll. Denk je dat je het helemaal kan zingen nu? Ik denk het wel. Als je nou nog een beetje moeite hebt met lezen van de tekst, geen paniek, we hebben allemaal symbooltjes toegevoegd dus dan kun je ook gewoon meezingen. Zullen we het doen? Gaan we staan? We gaan staan want dan zing je een heel stuk beter. Wat zit er in je spaarpot? Heb jij het al geteld? De briefjes en de munten Leg bij elkaar dat geld Welke zijn hetzelfde? En horen bij elkaar? Da’s makkelijker tellen En dan ben je sneller klaar Wauw nice! Nu hebben we het gezongen maar… Gaan we tellen? Ik heb hem dichtgelijmd omdat ik niks eruit wilde pakken… daar heb ik iets op bedacht… Mag ik? Ja, het is jouw spaarpot. Maar safety first! 3, 2, 1… Wauw! Oke! Nou Roel er zat best wel veel in. Ik zie bijvoorbeeld hier vier losse euro’s, twee briefjes van tien en eentje van twintig. Roel, er ligt heel veel geld hier op de piano maar heb jij de optelsom al gemaakt? Misschien is dat meer iets voor de juffen en meesters straks maar ik heb er in mijn hoofd al een rap van gemaakt! Cool, kun je die laten horen? Ik zal hem even voordoen. Hier zijn vier losse euro’s En twee briefjes van tien En ook nog één van twintig Heb jij die al gezien? Gaaf Roel, ik mis alleen nog een beetje een beat. En aangezien jouw spaarpotshaker kapot is is het voor ons tijd om het etui erbij te pakken! Doe er allemaal pennen in potloden want dan heb je je eigen shaker! Maar shake dan wel meteen in het ritme, in het tempo van de rap. Tel jij ons in Roel? Schud, schud, klap. Schud, schud, klap. Doen jullie mee? Laten we Roel helpen door te shaken tijdens de rap en te zingen tijdens het refrein. Wat zit er in je spaarpot? Heb jij het al geteld? De briefjes en de munten Leg bij elkaar dat geld Welke zijn hetzelfde? En horen bij elkaar? Da’s makkelijker tellen En dan ben je sneller klaar Shaken! Hier zijn vier losse euro’s En twee briefjes van tien En ook nog één van twintig Heb jij die al gezien? Hier zijn vier losse euro’s En twee briefjes van tien En ook nog één van twintig Heb jij die al gezien? En zingen! Wat zit er in je spaarpot? Heb jij het al geteld? De briefjes en de munten Leg bij elkaar dat geld Welke zijn hetzelfde? En horen bij elkaar? Da’s makkelijker tellen En ben je sneller klaar Nice Roel, goed gedaan! Thanks man. Ik zou zeggen lekker blijven sparen, en als je spaarpot helemaal vol zit het liedje zingen en natuurlijk precies uitrekenen hoeveel je hebt. En vergeet het niet: Meer Muziek in de Klas!

Lesmateriaal