Hoe wordt een festivalpodium gebouwd?
Alle onderdelen van de podia zijn vervoerd naar het festivalterrein. Op de computer leek het allemaal niet zo groot, maar moet je eens kijken hoe groot. Bart, ik herken ook de onderdelen van de tekening. Ja dat is mooi he? Ja, ik vind het ook altijd wel echt bijzonder om het zo weer in het echt te zien. Gigantisch groot. Met steigermateriaal als basis. Maar je ziet het, dat zijn ze nu allemaal aan het invullen en beplakken met de elementen uit het moodboard eigenlijk. Ja, ze zijn nog wel even bezig denk ik. Ja, dat denk ik ook wel, maar het gaat de goede kant op. Zeker. En zo zijn ze ruim vier weken bezig met de opbouw. En als het dan klaar is, hoe ziet het er dan uit Tirza? Ja, Nizar. Na een aantal weken bouwen is dit het eindresultaat. Ze doen nog de laatste voorbereidingen, maar over een paar uur staat het hier bomvol dansende mensen. En dit was natuurlijk eerst een idee. Toen een moodboard, een aantal ontwerptekeningen, daarna allemaal losse decorstukken en dan heb je uiteindelijk dit bizar grote bouwwerk. Zo Bart, dit is echt vet geworden hoor! Vet he? Ja, ik ben ook wel zwaar onder de indruk, er is wel echt heel hard gewerkt de laatste laatste weken en ik vind het echt supercool geworden. Mooi! Ja en wat is nou jouw favoriete deel? Nou niet een onderdeel, maar het favoriete deel is wel als het zometeen hier vol staat met alle mensen en de muziek gaat aan en de video gaat aan en de lampen zijn aan en de lasers en dan komt alles bij elkaar dan is het wel echt vet. Oh ja en vuurwerk? Ja zeker! Heel veel vuurwerk. Heel hard. Vet hoor. Mag ik het eens vanaf het podium zien? Natuurlijk! Om daar te komen moeten we wel even via de backstage. Kijk, dit is die hele constructie waar we het over hebben gehad, waar alle dingen tegenaan gemaakt zitten. En als je goed kijkt dan zie je al die witte pijpjes daar bovenop. Dat is allemaal vuurwerk dat straks de lucht in gaat. Nee, wat vet! Kom, we gaan verder. Ja, ja, dit podium is ook wel echt groots hoor. Dat je dan hier als dj staat te draaien. Ja, is groot he? Maar, zijn we ready Bart? Wat mij betreft kan het feest beginnen. Nou, dan staan hier straks tienduizenden mensen te knallen. Nou, ik zie het al helemaal voor me. Letterlijk met vuurwerk he? Ook nog!