Hoe maak je spooky versieringen?

Zin in een avondje griezelen? Maak dan een brownie met een skelet.

Ingrediënten Brownie:
225 gr. gesmolten boter
115 gr. gesmolten pure chocolade
2 eieren + 1 eidooier
330 gr. suiker
Vanillestokje
125 gr. bloem
25 gr. cacaopoeder
Snufje zout

Benodigdheden:
Baktray brownie
Bakpapier
Snijplank
Roller
Marsepeinmes
Boetseersetje

Overige ingrediënten:
Marsepein
Krakelingen
Marshmallow
Kleurstof

Brownie

Stap 1: Klop de eieren, de eidooier, de suiker, het zout en de vanille met een mixer tot een lichtgeel, dik mengsel dat als een lint van de gardes afloopt. (+/- 5 min)

Stap 2: Meng de gesmolten chocola met de gesmolten boter. Spatel het chocolademengsel voorzichtig door het eimengsel. Spatel tenslotte de bloem en het cacaopoeder er doorheen.

Stap 3: Giet het beslag in een ingevette en met bakpapier beklede brownievorm en bak de brownies 40 minuten in de oven gaar op 175 graden.

Stap 4: Laat ze volledig afkoelen in de vorm. Verwijder hierna het bakpapier en snijd de brownies in de gewenste vorm.

Decoreren spooky brownie:

Stap 1: Smeer wat gesmolten chocolade op de brownie en doop dit vervolgens in de hagelslag.

Stap 2: Steek een saté prikker in de brownie. Voor het lichaam van de skelet gebruik je krakelingen. Deze kun je van tevoren in warme chocolade dopen om er een kleur aan te geven.
Tip: In plaats van een saté prikker kan je ook een zoute pretzel gebruiken!

Stap 3: Schuif de krakelingen over de saté prikker voor de basis van het skelet.

Stap 4: Voor het gezicht van het skelet gebruik je een marshmallow. Doe een klein beetje gesmolten chocolade in een cornetje en knip er een klein gaatje in. Spuit vervolgens een gezichtje op de marshmallow.

Stap 5: Voor de armpjes snijd je een klein stukje van de krakeling af. Hang deze aan het lichaam van het skelet.

Bloedvinger
Rol een stuk huidskleur marsepein in een puntige vorm zoals je vinger. Maak met een boetseermesje duidelijk waar de nagel zit en de rimpels in je vingers. Doop de vinger in rode kleurstof om een bloed effect te creëren.