De Kiloknallers Kookserie: Nick

De Kiloknallers Kookserie: Nick kookt met kok Naresh een gezonde versie van zijn lievelingseten: een pizza hawaii.  Gaat het Naresh lukken een versie te maken die Nick lekkerder vindt dan het origineel?

Hoe maak je deze gezonde pizza hawaii?

 

Ingrediënten voor 2 pizza's

- twee blikjes kikkererwten

- hamstukjes of een vleesvervanger naar keus

- geraspte kaas

- trosje tomaten

- tomaten in blik

- ananas

- een ei 

 

Bereidingswijze

- Verwarm de oven voor op 180 C graden.

- Verzamel de kikkererwten in zeef. Laat het vocht eruit druppen.

- Leg de kikkerwten op een (schone!!) handdoek. Vouw alle punten samen en pers het laatste vocht eruit.

- Kneed de kikkerweten. Doordat ze in de handdoek worden samengeperst worden ze al een beetje samengedrukt.

- Breek een eitje en voeg het toe.

- Voeg een viertal handjes geraspte kaas toe. Meer als je dat lekker vindt!

-  Mix het deegmengsel in de keukemachine of met de mixer. Alles moet goed met elkaar gemixt zijn.

-  Kneed van het mengsel twee ballen.

- Rol deze uit met een deegroller. Om het plakken tegen te gaan kun je er een beetje bloem onder verstrooien.

- Vorm met je handen de ronde bodem.

-  De bodem kan de oven in: 20 minuten op 160 C graden.

- Snijd in de tussentijd de verse tomaten en meng deze met de tomatenpuree.

- Snijd de ananas in stukjes.

- Draai de bodem na 20 minuten en stop hem daarna opnieuw in de oven voor 20 minuten.

- Beleg je pizza, als hij is afgekoeld, met de ingredienten.

- Verspreid de tomatensaus.

-  Strooi de kaas uit over de tomatensaus.

- Beleg met ananas en ham.

- Laat de pizza nu nog 10 minuten in de oven bakken op 160 graden.

- Je pizza is klaar!

Eet smakelijk!

 

 

Meer Kookvideo's

Meer...